Πέμπτη, 5 Οκτωβρίου 2017

Κείμενο σχημάτων ΕΑΑΚ ΤΕΙ Αθήνας-Πειραιά ενάντια στο ν.Γαβρόγλου και το Π.Δ.Α.



«ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ» 
Ή αλλιώς συγχώνευση και κατάργηση τμημάτων

Όσο η οικονομική κρίση βαθαίνει, τόσο εντείνονται οι επιθέσεις στην πληττόμενη πλειοψηφία. Στην προσπάθεια των καπιταλιστών να ξεπεράσουν την κρίση, η ΕΕ σε συνεργασία με το ΔΝΤ και τις κυβερνήσεις συνεχίζουν την πολιτική της λιτότητας που εκφράζεται μέσα από τα μνημόνια, τις σκληρές αντι-μεταναστευτικές πολιτικές και τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις. Σε αυτό το πλάνο, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κινείται στην ίδια κατεύθυνση και στον τομέα της παιδείας προβαίνει διαρκώς σε νομοσχέδια και τροπολογίες, όπως ο Νόμος Γαβρόγλου και η συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά στο ''Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής" εξαπολύοντας για άλλη μια φορά σκληρή πολιτική επίθεση στην νεολαία και στην όποια εργασιακή της προοπτική.

Ως προς το Π.Δ.Α.

Αρχικά, από τα 37 τμήματα που υπάρχουν στα δυο ιδρύματα θα προκύψουν 21 μετά από συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων. Έτσι, αρκετά από τα τμήματα που θα συγχωνευθούν έχουν εντελώς διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο (πχ τμήμα εργοθεραπείας και φυσικοθεραπείας) ,επιφέροντας έτσι περαιτέρω υποβάθμιση της ποιότητας των σπουδών μας. Το γεγονός αυτό, θα έρθει να δημιουργήσει υπερσυσσώρευση φοιτητών στα εργαστήρια και στις θεωρίες και κατ’ επέκταση αναμένεται να υπάρξει μεγάλη μείωση των εισακτέων σε βάθος χρόνου. Μια ακόμη σημαντική αλλαγή είναι ότι δεν θα υπάρχουν έκτακτοι καθηγητές, αλλά μόνο πανεπιστημιακοί υπότροφοι (ουσιαστικά προπτυχιακοί ή μεταπτυχιακοί φοιτητές που θα δουλεύουν στο ίδρυμα χωρίς να πληρώνονται). Θα έχουμε δηλαδή έμμεση μείωση του διδακτικού προσωπικού, χωρίς απολύσεις, αλλά με μη ανανέωση συμβάσεων.

Σε ένα άλλο επίπεδο, όσον αφορά τα προγράμματα σπουδών είναι προφανές ότι δεν θα μείνουν ίδια. Από τη μία θα στοχεύουν στην υπερεξειδίκευση , κυρίως των τεχνολογικών σχολών, και παράλληλα στην οξυμένη γενίκευση μια σειράς σχολών όπως αυτές της υγείας. Υπό αυτή την κατάσταση, ουσιαστικά οδηγούμαστε στην απαραίτητη απόκτηση επιπλέον γνώσης μέσω μεταπτυχιακών και διδακτορικών ως βασική προϋπόθεση για εύρεση εργασίας, αφού αυτά θα διαμορφώνονται με βάση τις ανάγκες του κεφαλαίου και όχι της κοινωνίας. Παρά το γεγονός ότι μας μιλάνε για ''ανωτατοποίηση'' δεν γίνεται κανένας λόγος για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων αφήνοντας το κρίσιμο αυτό ζήτημα για άλλη μια φορά μετέωρο. Όλη αυτή η κατάσταση που περιγράφεται παραπάνω, επηρεάζει όχι μόνο τους πρωτοετείς αλλά και τους φοιτητές μεγαλύτερων εξαμήνων αφού εξαιτίας της αλλαγής των προγραμμάτων σπουδών θα βρεθούν να χρωστάνε επιπλέον μαθήματα.

Στην ίδια βάση κατευθύνθηκε και ο ν. Γαβρόγλου που πέρασε στοχευμένα μέσα στο καλοκαίρι και έρχεται να αλλάξει εντελώς την εικόνα των πανεπιστημίων. Ο νόμος αυτός περιορίζει ακόμα περισσότερο την κρατική χρηματοδότηση των ιδρυμάτων ενώ παράλληλα απελευθερώνει την δυνατότητα άντλησης κεφαλαίου από ιδιωτικές επιχειρήσεις. Επίσης δίνεται η δυνατότητα εμπορευματοποίησης των ερευνητικών προγραμμάτων των πανεπιστημίων (συμπεριλαμβανομένου του επερχόμενου ΠΔΑ) εκμεταλλευόμενοι την δωρεάν εργασία των φοιτητών προς όφελος των εκάστοτε επιχειρήσεων και των μεγαλοκαθηγητών.

Όλα τα παραπάνω έρχονται, να ικανοποιήσουν τις επιταγές της ΕΕ για άμεση σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά. Συνεπώς, θα ενισχύονται τα κερδοφόρα για το κεφάλαιο προγράμματα και θα κλείνουν όσα δεν συμβάλλουν στην κατεύθυνση αυτή. Ταυτόχρονα, με το νέο νόμο ορίζεται ότι τα εργαστήρια μίας σχολής μπορούν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα, σύμφωνα με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση του υπουργείου Παιδείας. Οποιοσδήποτε ιδιώτης δηλαδή θα μπορεί, αντί να ξοδέψει χρήματα για δικό του εξοπλισμό και έρευνα, να απευθύνεται στα εργαστήρια μίας σχολής και να εκμεταλλεύεται τον έτοιμο εξοπλισμό, αλλά και τους εργαζόμενους σε αυτά σαν φτηνό ή και απλήρωτο εργατικό δυναμικό.

Βασική πτυχή του νόμου αποτελεί επίσης η διάσπαση των πτυχίων με εφαρμογή της αντίστοιχης διάσπασης των σπουδών σε κύκλους, μεταφέροντας μαθήματα των προπτυχιακών σπουδών στα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά. Έτσι δημιουργείται μια λογική συνεχούς επανακατάρτισης και δια βίου μάθησης που οδηγεί σε πιο προνομιακή θέση στην αγορά εργασίας. Παράλληλα με όλη αυτή τη διαδικασία εισάγονται δίδακτρα στα μεταπτυχιακά καθιστώντας εφικτή την παρακολούθηση τους μόνο σε όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα. Τέλος, όλη αυτή η κατάσταση έρχεται να εντείνει ακόμα περισσότερο τους ήδη αυξημένους ρυθμούς σπουδών επιδιώκοντας το μοντέλο φοιτητή που θα αποτελεί ένα φθηνό, αναλώσιμο πειθαρχημένο και υποταγμένο εργατικό δυναμικό.

Ως ΕΑΑΚ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ-ΠΕΙΡΑΙΑ θεωρούμε ότι αυτή η αναδιάρθρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στοχεύει στην περαιτέρω διάλυση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα των πανεπιστημίων. Η συνολική πολιτική κατεύθυνση της ΕΕ-ΔΝΤ-Κεφαλαίου και των κυβερνήσεων είναι η καταστολή κάθε μορφής συλλογικών μορφών αντίστασης, την απονέκρωση των Φοιτητικών Συλλόγων και την πλήρη πειθάρχηση των φοιτητών οδηγώντας την νεολαία στον ανταγωνισμό ,τον ατομικό δρόμο την επισφαλή εργασία η ανεργία και την μετανάστευση διαλύοντας κάθε εργασιακή προοπτική.

Η απάντηση μας σε όλη αυτή τη επίθεση θα πρέπει να είναι άμεση.


 -Καμία συγχώνευση, καμία κατάργηση τμήματος.

 -Καμία απόλυση-μείωση εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού. 

 -Άμεση μονιμοποίηση του εκτάκτου εκπαιδευτικού προσωπικού και πρόσληψη του αναγκαίου με σκοπό την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών.


Αγωνιζόμαστε για ένα ενιαίο πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο με πλήρη εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό, για σχολές δημόσιες και ανοιχτές για όλους. Με όπλο μας τις γενικές συνελεύσεις, να έχουμε εμείς τον λόγο για τις σπουδές και τις ζωές μας! Ο νόμος Γαβρόγλου καθώς και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής να μείνουν στα χαρτιά!